MENÜ


BRT Műszer -és Méréstechnika Kft. Általános Javítószolgáltatási Feltételek

 

 

A BRT Műszer -és Méréstechnika Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (a továbbiakban: a "BRT") (székhely: 8142 Úrhida Petőfi Sándor utca 31.; cégjegyzékszám: 01-09-075933;),a jelen Általános Javítószolgáltatási Feltételekben (a továbbiakban: az "ÁJF") meghatározottak szerint végez a megrendelő eseti megrendelése alapján karbantartási és javítási szolgáltatásokat.

 

Az ajánlat és a megrendelés

1.1.

A szolgáltatás teljesítése - a megrendelés és annak tartalma függvényében - történhet a megrendelő telephelyén, vagy a BRT szervizében. A szolgáltatásra vonatkozó jogviszony a BRT ajánlatának elfogadásával vagy a javító-karbantartó tevékenységre vonatkozó egyedi szerződés felek általi aláírásával jön létre. A BRT ajánlata a kibocsátása napjától számított 15 napig érvényes, az ajánlat elfogadásáról szóló írásbeli megrendelői nyilatkozatnak e határidőn belül kell visszaérkeznie a BRT -hez, ellenkező esetben a javítás teljesítésére vonatkozó megállapodás nem jön létre.

1.2.

A BRT ajánlatának, a felek között létrejött egyedi szerződésnek az ÁJF minden esetben részét képezi. A BRT ajánlatának elfogadásával a megrendelő a jelen ÁJF feltételeit változtatás nélkül elfogadja; amennyiben a megrendelő az ajánlat elfogadásáról szóló nyilatkozatban az ÁJF feltételeitől eltérő kikötéseket fogalmaz meg, a felek között a szerződéses viszony csak a BRT előzetes, kifejezett elfogadó nyilatkozatával jön létre.

Felhasznált anyagok

2.1.

Minden alkatrész vagy részegység, melyet a BRT a javításhoz biztosít, szabványos, új vagy azzal azonos használati értékű.

2.2.

Eltérő kikötés hiányában a lecserélt alkatrészek - illetőleg amennyiben a javítás a teljes termék cseréjével történik, úgy a teljes lecserélt termék - külön díj felszámítása nélkül a BRT tulajdonába kerülnek.

Szolgáltatási díj

3.1.

A karbantartási és javítási szolgáltatások díja (a továbbiakban: a "Szolgáltatási Díj") - beleértve az árajánlatban megadott Szolgáltatási Díjakat is - a BRT eseti javító, karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó, mindenkori hatályos ár-és díjtételei alapján kerül megállapításra, és tartalmazza a munkadíjat, az anyagköltséget, a felkészülést. Helyszíni javítás esetén nem tartalmazza a kiszállás díját, tartalmazza azonban a kellékanyagok (tisztítószerek, kenőanyagok stb.) külön jelöli a szükséges alkatrészek cseréjét, felújítását. A Szolgáltatási Díj megfizetésére a megrendelő köteles. A Szolgáltatási Díj - az ajánlat ellenkező kifejezett kikötése hiányában - annak figyelembe vételével kerül meghatározásra, hogy a lecserélt alkatrészek a BRT tulajdonába kerülnek. A BRT jogosult átalány díj, mint Szolgáltatási Díj alkalmazására. A Szolgáltatási Díj az ÁFA összegét nem tartalmazza.

3.2.

A megrendelőnek - helyszínen végzett szolgáltatás esetén - a kiszállási díjat minden esetben meg kell fizetnie. A BRT felmerült költségeit, a kiszállási díjat és a munkadíjat abban az esetben is köteles a megrendelő a BRT részére megfizetni, ha a hiba nem javítható, vagy a megrendelő úgy dönt, hogy a szolgáltatás elvégzésére nem tart igényt.

3.3.

A BRT a szolgáltatás teljesítését a Megrendelő BRT általi hitelképesség-vizsgálatának eredményétől függővé teheti. Amennyiben a megrendelő hitelképessége nem megfelelő, a BRT az egyedi szerződés létrehozását megtagadhatja, vagy - amennyiben az egyedi szerződés már létrejött - azt egyoldalú jognyilatkozattal felmondhatja. A BRT a szolgáltatás megkezdését vagy teljesítését előleg fizetéséhez vagy a díj és az anyagköltség előre történő megfizetéséhez kötheti.

3.4.

Az ajánlatban meghatározott Szolgáltatási Díjat a BRT jogosult egyoldalúan módosítani, jogszabályváltozás, az USD vagy az EUR árfolyamváltozásai, illetve egyéb lényeges körülmény bekövetkeztekor. Az árajánlatban megadott Szolgáltatási Díj, tájékoztató jellegű, annak meghatározása a termék hibájának előzetes felmérésére épül. A tényleges Szolgáltatási Díj az ajánlatban megadottól eltérhet, a termék előre fel nem ismerhető hibája, vagy a hibának az előzetes felméréshez képest eltérő oka vagy mértéke nyomán. Amennyiben a tényleges díj az ajánlatban megadotthoz képest magasabb, úgy a BRT a megrendelő kérésére a túllépés okáról írásos kimutatást készít.

3.5.

A BRT a Szolgáltatási Díj ÁFA-val növelt összegéről a számlát a munkalap alapján állítja ki.

3.6.

A fizetés módja szervizben történő javítás esetén készpénz vagy 15(tizenöt)  napos banki átutalás útján történő fizetés. A fizetés teljesítéséig a BRT jogosult a kijavított termék visszatartására.

Helyszíni javítás esetén a megrendelő a Szolgáltatási Díjat a BRT részére a számla kiállításától számított 15 (tizenöt) napon belül köteles banki átutalással megfizetni.

Fizetési késedelem esetén a megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű késedelmi kamat megfizetésére köteles.

3.7.

Amennyiben a javítás szervizben történik, az eszköznek a szervizbe történő beszállítása és a szolgáltatás teljesítése után annak elszállítása a megrendelőt terheli. A BRT értesíti a megrendelőt a szolgáltatás teljesítéséről, és arról, hogy a kijavított terméket a szervizből elviheti. A kijavított terméknek az értesítés elküldésétől számított, tíz naptári napot meghaladó késedelemmel történő átvétele esetén a BRT naponta nettó 500,-Ft tárolási költséget érvényesíthet. Hatvan napot meghaladó átvételi késedelem esetén a BRT jogosult az eszköz értékesítésére, amelyet követően a megrendelővel elszámol.

Jótállás, szavatosság

4.1.

A BRT az általa felhasznált és beépített alkatrészek gyártási vagy anyaghibáira az alkatrész beépítésétől számított 6 (hat) hónapos jótállást vállal. A fenti jótállás a javító, karbantartó szolgáltatásra, a karbantartás során végzett tevékenységre, a termékre vagy annak a beépített alkatrészt tartalmazó részére nem terjeszthető ki. A jótállás nem terjed ki a megrendelő által jogosulatlanul elvégzett karbantartási munkákból eredő hibákra, a megrendelő által biztosított szoftverre, illesztő egységekre és alkatrészekre, engedély nélküli módosításra vagy helytelen használatra, a termék működtetésére a megadott környezeti specifikációkon kívül eső tartományban, illetve a megrendelő által nem megfelelő módon végzett helyszín előkészítési és karbantartási műveletekre.

4.2.

A BRT a javító, karbantartó szolgáltatásra, amennyiben az a 16/1976. (VI. 4.) MT rendelet hatálya alá tartozik, a hivatkozott rendeletben meghatározott időtartamra vállal jótállást. A jótállási idő kezdő időpontja a szolgáltatás teljesítésének napja.

4.3.

A BRT a fenti 4.1 alpont szerinti jótállás alapján kizárólag a beszerelt hibás alkatrész kijavítására, vagy hibátlan cserealkatrész biztosítására köteles, ezt meghaladó jótállási vagy (nem fogyasztói szerződés esetén) szavatossági kötelezettség a BRT-t nem terheli. Amennyiben a szolgáltatás teljesítése fogyasztói szerződés (Ptk. 685.§ e) pont) keretében történt, úgy a szavatossági jogok tekintetében a Ptk.-nak a fogyasztói szerződésekre vonatkozó szavatossági rendelkezései irányadóak.

4.4.

BRT által vonatkozásában az újrahasznosított/módosított kopóalkatrészek használatából eredő károkért a megrendelő tartozik kizárólagos felelősséggel. Amennyiben a hiba újrahasznosított/módosított kellékanyagok használata miatt következett be, úgy a hiba kijavítása a jelen 4. pont szerinti jótállás keretében nem követelhető.

4.5.

A megrendelő köteles a BRT-t haladéktalanul írásban (levél, távirat, fax) értesíteni, ha a javítás, karbantartás során beépített alkatrész hibáját észleli a jótállás időtartama alatt.

4.6.

A megrendelő jótálláson, szavatosságon alapuló igényét csak a javító, karbantartó szolgáltatásra vonatkozó, BRT által kiállított számla alapján érvényesítheti.

Felelősségkorlátozás

5.1.

A terméken tárolt számítástechnikai adatok, programok, beállítások, valamint a szabadalmi vagy szellemi alkotások joga védelme alatt álló információk, megoldások megőrzése, mentése a megrendelő kizárólagos feladata; a BRT a javító/karbantartó szolgáltatások keretében adatmentési tevékenységet nem végez, és nem vállal felelősséget a felhasználói beállítások módosulásáért, megszűnéséért. A BRT nem felel adatvesztéssel vagy adatsérüléssel okozott károkért, továbbá közvetett és következményi károkért, elmaradt haszonért, akkor sem, ha ezek az elvégzett javításra, karbantartásra visszavezethető okból következtek be.

5.2.

A BRT nem felel továbbá következményi károkért, elmaradt haszonért, használatkieséssel okozott károkért.

5.3.

A BRT felelőssége közvetlen károkért egyedi megrendelésenként összesen legfeljebb a szolgáltatással érintett terméknek a szolgáltatás teljesítését közvetlenül megelőző időpontban érvényes piaci értéke, vagy százezer (100.000,-) forint - amelyik a kettő közül a kisebb összeg - értékében korlátozott.

5.4.

A megrendelő a jelen ÁJF-ben rögzített felelősségkorlátozó kikötéseket a BRT által alkalmazott díjtételekre (munkadíj, anyagköltség) és az információs technikai ágazatra jellemző szakmai szokásokra tekintettel fogadja el.

5.5.

A megrendelő kárigényét a BRT-vel szemben - az igényérvényesítés formájától és jogcímétől függetlenül - a kár bekövetkeztétől számított 18 hónapos jogvesztő határidőn belül érvényesítheti.

Vis major

6.1.

A BRT nem felel olyan késedelemért vagy egyéb szerződésszegésért, mely rajta kívül álló okok vagy vis major következménye.

6.2.

Vis major esetén a BRT által vállalt teljesítési határidő meghosszabbodik a vis major esemény időtartamával. Hatvan (60) napot meghaladó tartamú vis major esetén a BRT jogosult az egyedi szerződést azonnali hatállyal felmondani.

Egyéb rendelkezések

7.1.

A megrendelő - helyszíni javítás esetén - köteles biztosítani a BRT szakemberei részére a hibás berendezéshez, rendszerhez való hozzáférést, valamint a munkavégzés műszaki környezeti feltételeit. A megrendelő minden elvárhatót köteles megtenni a BRT szakembereinek biztonsága és egészségének megóvása érdekében azon időtartam alatt, míg a BRT szakemberek a megrendelő telephelyén tevékenykednek. Továbbá a megrendelő köteles biztosítani a helyileg előírt kötelező munkavédelmi eszközöket a BRT szakemberei részére. A megrendelő biztosítja egy képviselőjének jelenlétét abban a helységben, ahol a javító, karbantartó munka folyik, illetve ahol a berendezés található.

7.2.

A szolgáltatások teljesítésének időszaka: hétfőtől-csütörtökig 18.00-21.00 óráig, pénteken 15.00-19.30-ig. A BRT a szolgáltatásokat az azok teljesítéséhez szükséges, szakmailag ésszerű idő alatt, a szolgáltatási időszakon belül teljesíti. Külön díj fejében van lehetőség a szolgáltatási időszakon kívüli időben a szolgáltatások igénybe vételére.

7.3.

Az ÁJF-ben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény (Ptk.) és az egyéb hatályos jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak. Amennyiben az ÁJF valamely rendelkezése eltérést nem engedő jogszabályi rendelkezést sért, az ilyen feltétel helyett a kötelező jogszabály rendelkezései irányadóak.

7.4.

A felek között felmerülő jogviták eldöntésére - hatáskör függvényében - a BRT székhelye szerinti Fejér Megyei Bíróság kizárólagosan illetékes.

 

 

 

Úrhida, 2010.10.01.

 

 

BRT Műszer –és Méréstechnika

Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

 

 

 

 

 

 

Asztali nézet